Motivacijsko pismo

Špica rada

Izradu ove Internetske stranice sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda

Motivacijsko pismo nadopunjuje životopis i pruža prvi dojam o vašoj osobnosti.

Čak i ako poslodavac ne traži motivacijsko pismo uvijek ga je dobro napisati jer je ono dobra prilika da se predstavite u što boljem svjetlu i da poslodavac odmah zna s kim “ima posla”. Motivacijsko pismo osobito je važno za osobe koje nemaju puno radnog iskustva ili ga uopće nemaju, jer u tom slučaju ono može nadomjestiti životopis.

 

Motivacijsko pismo nudi vam mogućnost da se istaknete u gomili prijava. Ono vaše kompetencije, interese, sposobnosti, stručne vještine oblikuje u nešto zanimljiviju formu i  odgovara na važno pitanje: „Zašto ste baš vi prava osoba za taj posao?

 

 

Kako napisati motivacijsko pismo?

_______________________________________________________________________________________________________________________________

 

U motivacijskom pismu potrebno je istaknuti sve što ste uložili u sebe, od školovanja,  raznih tečajeva i edukacija, stranih jezika pa i stipendija koje podupiru tezu o izvrsnosti. Također, potrebno je specificirati koja područja ili teme vas zanimaju. Jako je važna osobna motivacija, zašto se prijavljujete baš na taj posao, što dobivate tim radnim mjestom itd..

Motivacijsko je pismo svojom formom najsličnije poslovnom, odnosno ima svoj poželjan izgled i strukturu. Trebalo bi sadržavati sljedeće dijelove: zaglavlje, adresa primatelja, mjesto i datum, predmet, sadržaj pisma, pozdrav i potpis. Naravno, vrlo je važno da dobro procijenite poslovnu kulturu institucije, ustanove ili tvrtke u kojoj želite raditi. Samim tim dobro ćete pogoditi ton te stil svog pisma.

 

Pri pisanju motivacijskog pisma držite se sljedeće strukture:

uvod

središnji dio

zaključak

 

UVOD je formalne prirode, i u njemu se obraćate s „Poštovani…“. Naslovite motivacijsko pismo na određenu osobu ako znate tko provodi selekciju kandidata. Svakako navedite i na koje se radno mjesto prijavljujete, te kako ste za njega saznali, u slučaju da tvrtka ima više aktivnih oglasa u isto vrijeme.

Uvodi kandidata najčešće su vrlo slični, no ako se zaista potrudite već ovdje možete zaintrigirati potencijalnog poslodavca. Već u prvoj rečenici probajte se predstaviti što upečatljivije. Baš kao što i slutite, upravo će ona odrediti hoćete li nekome „zapeti za oko“. Po strani ostavite preuveličano persiranje, a poslodavcu se obratite iskreno, ljudski i s dozom poštovanja.

 

U SREDIŠNJEM DIJELU povežite osobne i stručne vještine i vaše iskustvo (ako ga imate) s kriterijima natječaja – zašto ste baš vi stvoreni za taj posao. Vrlo je bitno to sve potkrijepiti s dokazima i primjerima. Navedite prilike u kojima ste spomenute vještine ili iskustva stekli i koristili.

Pišite kratko i slatko. Vjerojatno znate da je poetske fraze, kompleksne riječi i neprohodne rečenice bolje zaobići. Iako želite impresionirati poslodavca, nema smisla da koristite rječnik koji vam nije prirodan.

 

U ZAKLJUČKU je bitno reći zašto ste se prijavili za taj posao, koja je vaša motivacija za rad baš u tom poduzeću. Ovdje trebate ostaviti dojam da možete i želite doprinijeti radu i razvoju poduzeća.

 

Na poslodavce koji su pročitali cijelo motivacijsko pismo (a pročitali su ga zato što ste ga dobro napisali), posljednja rečenica ostavit će najsnažniji dojam. Završne rečenice mogu se prilagođavati situacijama, ali moraju slati jasnu poruku. Pokažite im zašto želite raditi s njima, odakle takva strast prema poslu za koji kandidirate ili zašto ste baš vi najbolji kandidat za posao.

Uzmite si vremena da smislite pravu zaključnu rečenicu, da istaknete svoju želju i entuzijazam. I ne brinite, kad smislite pravu rečenicu, znat ćete da je ona prava.

 

 DODATNI SAVJETI 

 

Manje je više.

Motivacijsko pismo treba biti kratko i jasno te povezati vaša znanja i vještine s poslom za koji se prijavljujete

Osim pridržavanja strukture, prilikom pisanja imajte na umu da motivacijsko pismo ne bi trebalo biti duže od jedne stranice. Kako bi vaše pismo bilo što preglednije i čitkije, pokušajte ga podijeliti u manje, odvojene odlomke i podebljajte ono važno što želite osobito istaknuti.

 

Navedite, odnosno ponovite svoje kontakt podatke.

Za slučaj da je vaš budući poslodavac zatrpan prijavama, ovako ćete mu prilično olakšati da poveže informacije koje su mu se svidjele u vašem životopisu i motivacijskom pismu s vama kao osobom koju poziva na intervju. A korisno je i ako zapuše propuh pa dijelovi vaše prijave završe na različitim krajevima prostorije.

 

Prepoznajte što poslodavac traži od kandidata.

Istražite detalje o tvrtki ili ustanovi u koju se prijavljujete, te procijenite stil komunikacije.

 

Nemojte počinjati rečenice s „ja“.

 

Gramatika čini čovjeka.

Ovo je već smiješno spominjat, ali stvarno pripazite na gramatiku. Pogreške mogu ostaviti dojam da vam nije dovoljno stalo do posla za koji se prijavljujete.

U današnje doba interneta, zaista ne postoji isprika za gramatičke i pravopisne nedoumice i propuste. Već prilikom pisanja motivacijskog pisma (ili bilo kojeg dokumenta), u Wordu uključite spell check, a kad završite s pisanjem i nekoliko puta naglas pročitate vaše pismo, iskoristite i jedan od brojnih online alata, poput ispravi.me.

 

Odaberite ispravan format.

 

Motivacijsko pismo, kao i ostale dokumente koje šaljete mailom, prije slanja pretvorite u PDF format. Na taj način izgled stranice biti će postojan, neće se „iskriviti“, a prikaz će biti uredan i profesionalan.

 

Prosječno često nije dovoljno.

Ako vam je stalo, nemojte ići linijom manjeg otpora koja se zove copy/paste, nemojte prepisati motivacijsko pismo najboljeg prijatelja, kao ni predati neko napisano za drugi posao.

 

Napravite motivacijski video.

Ako je primjereno radnom mjestu za koje se prijavljujete, napravite motivacijski video. Privucite poslodavce svojim vještinama i znanjima kroz jednostavan, ali zanimljiv i kvalitetan video koji će vas prikazati u pravom svjetlu. Pokažite im u startu zašto ste upravo vi pravi kandidat za taj posao. Kroz video možete pokazati dosad stečena znanja, projekte na kojima ste radili ili pak radionice koje ste posjetili i što ste na njima naučili. Odvažite se biti drugačiji!

 

Pozovite se na razgovor

Naglasite kako biste voljeli doći na razgovor za posao jer i to pokazuje vašu motivaciju, a motivacije nikad dosta. Bar u motivacijskom pismu. 🙂